Quinoa Power Bowl

Vin in intampinarea nevoilor tale cu o super-reteta de mic dejun consistent si hranitor, pentru care garantez ca iti va tine de foame si iti va furniza energie pentru un minim de 3-4 ore. 

Quinoa Power Bowl nu este altceva decat minunata quinoa fiarta,  amestecata cu lapte vegetal, condimente, nuci, seminte si fructe. 

Insa pana a-ti prezenta reteta, as dori sa trecem impreuna in revista, principalele calitati ale quinoa – mama cerealelor, dupa cum o denumeau stravechii incasi : 

  • Quinoa este o proteina completa 

In general, vegetalele nu asigura ceea ce nutritionistii numesc o proteina completa : sa contina toti aminoacizii esentiali. Insa ca la orice regula, exista si exceptii, quinoa fiind una dintre aceste exceptii. Asadar, quinoa este o sursa excelenta de proteine complete.

  • Quinoa contine de doua ori mai multe fibre decat celelalte cereale

Fibrele imbunatatesc tranzitul intestinal si te scapa de constipatie. Consumul de fibre este recomandat celor cu probleme cardiovasculare si celor care sufera de diabet. Fibrele reduc nivelul colesterolului rau si cel al zaharului din sange. 

  • Quinoa contine fier

Fierul este un mineral foarte important pentru organism, fiind esential in formarea hemoglobinei. Fierul este necesar pentru transportul oxigenului catre celule si tesuturi. De asemenea, fierul este un mineral vital pentru buna functionare a creierului si a sistemului nervos, intrucat creierul necesita aproape 20% din totalul de oxigen din organism.

  • Quinoa contine magneziu

Magneziul este cunoscut ca fiind absolut necesar pentru combaterea stresului, relaxarea muschilor, productia de energie, transmiterea impulsurilor nervoase, detoxifierea, oase puternice si sanatoase. 

  • Quinoa este o sursa buna de riboflavina (vitamina B2)

Riboflavina este o vitamina din grupul B (B2) necesara sistemului nervos si tesuturilor musculare, dar si productiei de energie in celule.

  • Quinoa nu contine gluten

Este recomandata celor suferinzi de boala Celiac sau celor ce prezinta intoleranta la gluten. Inlocuieste cu succes cerealele ce contin gluten, precum : grau, orz, ovaz, secara si alte sortimente. 

quinoa-405538_1280

  • Quinoa este foarte bogata in antioxidanti

Antioxidantii din quinoa protejeaza celulele organismului impotriva atacului radicalilor liberi, prevenind astfel imbatranirea prematura a organismului si aparitia bolilor degenerative.

Dupa cum probabil ai constatat deja, am toate motivele sa iti recomand quinoa. Mie imi place foarte mult si o incorporez in dieta mea, atat in preparate dulci (precum este aceasta reteta), cat si in salate sau preparate sarate. 

Sunt mai multe sortimente de quinoa, usor diferite ca gust, dar mai ales ca timp de gatire :

  • Quinoa alba : este cel mai consumat sortiment de quinoa si fierbe foarte usor;
  • Quinoa rosie : este preferata de catre bucatari in salate sau preparate cu legume, intrucat isi mentine forma si ofera o textura frumoasa preparatelor;
  • Quinoa neagra : are un gust diferit fata de cea alba sau cea rosie (este mai dulce), insa necesita un timp mai indelungat de  fierbere;

Din secretele bucatarilor faimosi, am aflat ca pentru a gati cea mai buna quinoa este necesar sa o speli bine-bine inainte, in jet de apa rece, pentru a elimina saponinele. Apoi, quinoa se pune la fiert in dublu cantitate de apa : 1 cana de quinoa = 2 cani apa.

Super Power Quinoa Bowl

Ingrediente :

  • 1/2 de cana de quinoa;
  • 1 si 1/4 cana lapte vegetal (cocos, migdale, orez etc);
  • 1 lingura ulei de cocos;
  • 1 lingura de miere sau sirop de curmale/cocos/artar;
  • 1 lingurita de scortisoara;
  • cuburi de mar, felii de banane, nuci tocate, merisoare uscate, stafide, seminte de canepa sau alte toppinguri, dupa preferinta;

Mod de preparare :

  • Se spala quinoa foarte bine in jet de apa rece;
  • Se amesteca cu laptele vegetal si se pune la fiert, la foc mic, timp de 15 minute sau pana cand capata o textura cremoasa;
  • Se amesteca uleiul de cocos, indulcitorul natural;
  • Se aseaza intr-un castron (bowl) si se asezoneaza cu cuburi de mar, felii de banane, nuci tocate sau alte toppinguri pentru care ai optat;
  • Se presara scortisoara deasupra;

Daca mai doresti sa incerci si alte retete cu quinoa, iti recomand :

Sa fie cu folos!


Pentru a fi tot timpul la curent cu ultimul articol publicat pe HRANATATE, te poti abona la NEWSLETTER, moment in care vei primi gratuit pe mail, e-book-ul : Un weekend de detox.

Daca ai gasit utile informatiile cuprinse in acest articol, le poti distribui si prietenilor tai ! Pentru a fi conectati in permanenta, poti sa dai like si paginii de Facebook a site-ului si te invit sa te alaturi grupului de Facebook „HRANATATE” !

Parerea ta conteaza pentru mine ! Imi poti lasa un comentariu la acest articol sau imi poti trimite un mail : contact@hranatate.ro.

 

Buna!

Sunt Delia, scriu, m-am specializat si sunt pasionata de sanatate si vindecare holistica!

Mai multe despre mine si cum am ajuns la aceasta pasiune, te invit sa citesti aici.

Add A Comment