Deficienta de B12 poate duce la micsorarea creierului

Vitamina B12 sau cobalamina este un nutrient esential pentru sanatatea organismului, facand parte dintre acei nutrienti pe care trebuie sa ii aducem aport din alimentatie, intrucat corpul nu il poate produce singur.

Deficienta de B12 este o problema foarte serioasa, in special pentru sanatatea creierului si a sistemului nervos. Conform studiilor stiintifice efectuate, persoanele suferinde de deficienta severa de B12 au inregistrat scoruri foarte mici la testele cognitive, iar RMN-urile au atestat si un volum mai mic al creierului, concluzia cercetatorilor fiind ca o deficienta de B12 poate duce la atrofia creierului.

Prin urmare, este foarte important pentru noi sa ne asiguram ca nu suferim de deficienta de B12 si sa prevenim aparitia acesteia, mai ales ca deficienta de B12 este o problema des intalnita, dar si pentru ca analizele de sange nu sunt atat de relevante, ca sa ateste daca suferi sau nu de lipsa de B12.

Ce rol joaca vitamina B12 in organism?

Vitaminei B12 i se mai spune si „vitamina energiei”, intrucat este un factor esential pentru producerea energiei in organism.

Pentru a functiona corespunzator, organismul converteste carbohidratii in glucoza – „combustibilul” pe care se bazeaza corpul nostru – iar vitamina B12 joaca un rol important in acest proces. Tot B12 contribuie la procesul de convertire al acizilor grasi in energie.

Dar, pe langa rolul sau in metabolismul carbohidratilor si grasimilor, B12 mai detine si alte functii importante :

  • buna functionare a sistemului nervos;
  • refacerea si dezvoltarea normala a nervilor;
  • productia celulelor rosii;
  • buna circulatie sanguina;
  • un sistem imunitar sanatos;
  • fertilitatea femeilor;
  • buna dispozitie si sanatatea emotionala si psihica;

Vitamina B12 si buna functie a creierului si a sistemului nervos

Vitamina B12 este necesara regenerarii mielinei – o lipoproteina ce inconjoara si protejeaza neuronii si faciliteaza transmiterea impulsurilor nervoase. La persoanele cu deficienta de B12 s-a constatat predispozitia aparitiei unor simptome specifice in : dementa, scleroza multipla, parkinson, alzheimer, lipsa de coordonare motorie si senzitiva si alte probleme ale sistemului nervos.

Chiar si depresia, anxietatea si oboseala cronica, pot fi cauzate de o lipsa a vitaminei B12. „Ceata pe creier” si problemele cu memoria sunt doua dintre cele mai importante semne ca s-ar putea sa fi deficitar in vitamina B12.

Cercetarile au demonstrat ca suplimentarea dietei persoanelor in varsta cu vitamine B, inclusiv B12, ajuta la prevenirea si incetinirea ratei de atrofiere a creierului – un simptom caracteristic afectiunii Alzheimer.

Esti la risc de deficienta de B12 daca :

  • Ai o dieta vegetariana, raw-vegana sau vegana, intrucat, in mod natural, vitamina B12 se gaseste in alimente de origine animala : carne, peste, oua, lapte si produse lactate;
  • Mucoasa stomacala nu produce factorul intrinsec, o proteina ce se leaga de vitamina B12 si permite absorbtia acesteia in circulatia sanguina;
  • Inaintarea in varsta, intrucat, pe masura ce imbatranim, productia de factor intrinsec descreste, astfel absorbtia vitaminei B12 nu mai poate fi realizata;
  • Folosirea medicamentelor antiacide sau antiulcer, deoarece acestea afecteaza productia factorului intrinsec;
  • Folosirea medicamentului Metformin, pentru diabet de tip 2;
  • Operatii de micsorare stomac;

De asemenea, trebuie sa urmaresti simptomele unei deficiente de B12 :

  • anemie;
  • depresie;
  • oboseala, lipsa energiei, slabiciune musculara si senzatii nervoase in extremitati;
  • dificultati de memorare, insomnii;
  • apatie sau lipsa motivatiei;
  • probleme neurologice si neuropsihiatrice;

Daca suspectezi sau ai motive sa crezi ca ai putea avea o lipsa de B12, cel mai indicat este sa recurgi la suplimentarea dietei si sa urmaresti daca simptomele se imbunatasesc. 

O alegere excelenta in ceea ce priveste suplimentele cu B12, poate fi B12 Vital de la Ankermann (metilcobalamina 100 ng). Doar o pastila pe zi si ai asigurat necesarul zilnic de B12, astfel iti asiguri energia si vitalitatea si iti protejezi sanatatea creierului si a sistemului nervos.

In concluzie, vitamina B12 este un nutrient esential, vital pentru sanatatea noastra si buna functionare a sistemului nervos! Este atat de importantanta, incat vreau sa te rog sa te asiguri ca nu-ti lipseste din dieta!

Sursehttp://kellybroganmd.com/b12-deficiency-brain-health/; http://b12vital.ro/;https://articles.mercola.com;https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21947532;https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23213264;https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19116332


Pentru a fi tot timpul la curent cu ultimul articol publicat pe HRANATATE, te poti abona la NEWSLETTER, moment in care vei primi gratuit pe mail, e-book-ul : Un weekend de detox.

Daca ai gasit utile informatiile cuprinse in acest articol, le poti distribui si prietenilor tai ! Pentru a fi conectati in permanenta, poti sa dai like si paginii de Facebook a site-ului si te invit sa te alaturi grupului de Facebook „HRANATATE” !

Parerea ta conteaza pentru mine ! Imi poti lasa un comentariu la acest articol sau imi poti trimite un mail : contact@hranatate.ro

Buna!

Sunt Delia, scriu, m-am specializat si sunt pasionata de sanatate si vindecare holistica!

Mai multe despre mine si cum am ajuns la aceasta pasiune, te invit sa citesti aici.

Add A Comment