De ce sa bem ceai?

Antioxidantii din ceai si efectele asupra organismului.

Ceaiul este minunat pentru sanatate, dar, inainte de consum, asigurati-va ca „ceaiul” pe care il consumati este de fapt ceai. Ceaiul este derivat dintr-o anumita planta (Camellia Sinensis) si include doar patru tipuri de plante: verde, negru, alb si oolong. Orice altceva (ca „ceaiul” pe baza de plante) este o infuzie dintr-o oricare planta diferita si tehnic nu este chiar ceai.

Desi majoritatea studiilor s-au concentrat asupra celor mai cunoscute ceaiuri precum ceaiul verde si negru, ceaiul alb si oolong-ul ofera, de asemenea, beneficii extraordinare pentru sanatate.

Ceaiul poate stimula rezistenta la efort; oamenii de stiinta au descoperit cum catechinele (antioxidantii) din extractul de ceai verde cresc capacitatea organismului de a arde grasimile, ceea ce determina o rezistenta musculara imbunatatita.

Consumul de ceai ar putea ajuta la reducerea riscului de atac de cord si de asemenea, la protectia impotriva bolilor cardiovasculare si degenerative.

Antioxidantii din ceai ar putea ajuta la protejarea impotriva cancerului de san, colon, colorectal, piele, plamani, esofag, stomac, intestin subtire, pancreas, ficat, ovarian, prostata si cancer oral. Dar nu va bazati numai pe ceai pentru a va mentine corpul sanatos – in definitiv, ceaiul nu este un tratament miracol.

Ceaiul lupta impotriva radicalilor liberi si are o capacitate ridicata de absorbtie a oxigenului, ceea ce este un mod fantezist de a spune ca ajuta la distrugerea radicalilor liberi (care pot dauna ADN-ului) in organism.

Consumul de ceai este legat de un risc mai mic de a dezvolta Parkinson.

Atunci cand sunt luati in considerare alti factori precum fumatul, activitatea fizica, varsta si indicele de masa corporala, consumul regulat de ceai a fost asociat cu un risc scazut de boala Parkinson atat la barbati, cat si la femei.

Ceaiul ar putea oferi protectie impotriva razelor ultraviolete.

Stim ca este important sa limitam expunerea la razele UV si stim cu totii care sunt consecintele. Vestea buna este ca ceaiul verde poate actiona ca o protectie solara de rezerva.

Ceaiul poate sa tina sub control circumferinta taliei.

Intr-un studiu, participantii care consumau in mod regulat ceaiul fierbinte aveau circumferinta taliei inferioare si IMC mai mica decat participantii care nu consumau. Oamenii de stiinta speculeaza ca in mod normal, consumul regulat de ceai scade riscul de sindrom metabolic (care creste riscul de diabet zaharat, boli arteriale si accident vascular cerebral).

Consumul de ceai ar putea contracara unele dintre efectele negative ale fumatului si ar putea chiar sa diminueze riscul de cancer pulmonar (o veste buna, evident, dar nu o justificare pentru incurajarea fumatului).

Ceaiul ar putea fi benefic pentru persoanele cu diabet zaharat tip 2.

Studiile sugereaza ca acei compusi din ceaiul verde ar putea ajuta diabeticii sa proceseze mai bine zaharurile.

Ceaiul poate ajuta organismul sa se recupereze in urma expunerii la radiatii.

Un studiu a constatat ca ceaiul a ajutat la protejarea impotriva degenerarii celulare la expunerea la radiatii, in timp ce un altul a constatat ca ceaiul verde poate imbunatati densitatea si forta minerala osoasa.

Ceaiul ar putea fi un agent eficient in prevenirea si tratarea bolilor neurologice, in special a bolilor degenerative (Alzheimer). In timp ce multi factori influenteaza sanatatea creierului, polifenolii din ceaiul verde pot ajuta la mentinerea intr-o stare foarte buna a partilor din creier care regleaza invatarea si memoria.

Mentineti consumul la un nivel moderat si informati-va constant.

Desi majoritatea rezultatelor cercetarilor sunt extrem de pozitive, nu sunt toate definitive – deci tineti minte acest lucru inainte de a consuma ceai in cantitati mult mai mari decat de obicei si de asemenea nu uitati ca servirea repetata a bauturilor fierbinti poate creste riscul de aparitie a cancerului esofagian.

Este foarte important ca soiul ceaiului sa fie unul pur, este posibil ca in ceaiul din comert sa se regaseasca frunze de ceai slabe calitativ in diferite amestecuri, de aceea eticheta trebuie verificata.

Prin urmare, inainte de a cumpara informati-va corespunzator si cumparati doar din magazinele despre care stiti sigur ca au ceaiuri de calitate superioara.

Pentru a comanda ceaiuri din familia Camellia Sinensis, precum si alte sortimente de ceai, puteti accesa pagina livadacuceai.ro pentru a putea alege dintr-o gama cat mai variata.


Pentru a fi tot timpul la curent cu ultimul articol publicat pe HRANATATE, te poti abona la NEWSLETTER, moment in care vei primi gratuit pe mail, e-book-ul : Un weekend de detox.

Daca ai gasit utile informatiile cuprinse in acest articol, le poti distribui si prietenilor tai ! Pentru a fi conectati in permanenta, poti sa dai like si paginii de Facebook a site-ului si te invit sa te alaturi grupului de Facebook „HRANATATE” !

Parerea ta conteaza pentru mine ! Imi poti lasa un comentariu la acest articol sau imi poti trimite un mail : contact@hranatate.ro.

Buna!

Sunt Delia, scriu, m-am specializat si sunt pasionata de sanatate si vindecare holistica!

Mai multe despre mine si cum am ajuns la aceasta pasiune, te invit sa citesti aici.

Add A Comment