4 alimente ce te vor satura fara a te ingrasa!

Cum ar fi daca ar exista un aliment gustos pe care l-ai putea consuma oricand ai vrea fara a exista riscul de a te ingrasa?

Ei bine, pana cand se va descoperi un astfel de aliment va trebui sa te gandesti de doua ori inainte sa incepi o ciocolata, asta daca tii la silueta. Dar exista anumite alimente care, datorita unor combinatii de calitati, te pot satura rapid fara a-ti pune in pericol greutatea.

Alimentele bogate in fibre si proteine vor fi principalul subiect de discutie aici. Te poti infrupta din urmatoarele alimente fara a te simti vinovat la final.

Deci, fara alte introduceri, uite 4 alimente ce te vor satura fara sa te ingrase.

  1. Broccoli

Este adevarat, broccoli nu este mancarea preferata a multora, dar nu ii putem ignora calitatile nutritionale si beneficiile pe care aceasta le aduce.

Broccoli are un continut ridicat de apa si fibre, ceea ce inseamna ca o portie are foarte putine calorii. Daca te vei intreba vreodata cum ti-ai putea umple farfuria fara a te simti vinovata dupa masa, aminteste-ti de broccoli. 

Dar asta nu e tot. Dupa cum ti-am zis, broccoli vine la pachet cu multe fibre. Aceste fibre iti regleaza digestia si iti mentin senzatia de satietate pentru o vreme indelungata. 

In plus, antioxidantii prezenti in broccoli (in mare parte sulforafan) iti vor mentine flora intestinala sanatoasa, ajutandu-te sa lupti impotriva cancerului. 

broccoli

  1. Quinoa

Chiar daca majoritatea dintre noi inca avem probleme cu pronuntarea corecta a cuvantului quinoa, te pot asigura ca exista multe beneficii ascunse ale acestui aliment. Nu degeaba incasii mancau aceasta cereala inainte de o batalie. 

Quinoa este bogata in ceea ce se numeste proteina completa, fapt ce inseamna ca ea contine toti aminoacizii necesari nevoilor tale. Acesti aminoacizi esentiali se gasesc in carnea rosie slaba, carnea de pasare, peste si in produsele lactate. Deci daca consumi aceasta cereala obtii multe din beneficiile aduse de consumul de carne, lucru ce merita notat daca esti vegetarian. 

Quinoa contine si multe fibre (6 g/portie) si proteine (16 g/portie). Din cauza acestei cantitati ridicate de fibre, quinoa iti poate reducere colesterolul, imbunatati sanatatea colonului si prelungi senzatia de satietate de dupa masa – ceea ce inseamna ca nu o sa iti fie foame dupa 30 de minute de la terminarea mesei.

quinoa

  1. Soia 

Unele cercetari au ajuns la concluzia ca soia este la fel de eficienta in sustinerea cresterii masei musculare si arderea grasimii precum proteina din zer, unul dintre cele mai cunoscute si folosite suplimente nutritive din industria fitness-ului. 

Asta se datoreaza faptului ca soia este una dintre putinele legume ce contine toti aminoacizi esentiali, adica este o sursa de proteina completa. 

Asa ca daca te antrenezi in sala de fitness si vrei sa cresti in masa musculara, poti umple mai des farfuria cu putina soia. 

Studiile au aratat ca daca decizi sa mnanci soia din cand in cand pe parcursul zilei o sa ai un apetit redus, o crestere in senzatia de satietate si chiar o imbunatatire in dispozitie si abilitati mentale. 

soia2

  1. Mazarea

Aceste mici bilute verzi sunt adesea uitate si subapreciate de catre persoanele ce vor sa se puna in forma si sa isi schimbe stilul de viata. Cred ca acest lucru a fost cauzat de toata negativitatea si plictiseala pe care mazarea o reprezinta. Adica vedem mereu in filme cum copii sunt obligati sa isi termine legumele din farfurie si treburi de genul. 

Adevarul este ca mazarea nu este deloc plictisitoare daca sti cum sa o gatesti si sa o combini cu alte alimente de pe aceasta lista. 

Mazarea este o excelenta sursa de proteine, fibre, micronutrienti (vitamine si minerale) si antioxidanti ce transforma fiecare mica biluta intr-o mini explozie de sanatate. O portie de 200 g contine aproape 7 g de proteine si mai putin de 100 de calorii. 

mazarea

Concluzia 

Acum esti gata sa infrunti momentele in care tanjesti dupa ceva dulce. Doar combina cateva dintre alimentele despre care am vorbit mai sus si ti-ai asigurat o masa scazuta in calorii si bogata in proteine, fibre si alti nutrienti ce te va ajuta sa slabesti intr-un timp record. 

Care este alimentul tau preferat, din lista de mai sus? 


Pentru a fi tot timpul la curent cu ultimul articol publicat pe HRANATATE, te poti abona la NEWSLETTER, moment in care vei primi gratuit pe mail, e-book-ul : Un weekend de detox.

Daca ai gasit utile informatiile cuprinse in acest articol, le poti distribui si prietenilor tai ! Pentru a fi conectati in permanenta, poti sa dai like si paginii de Facebook a site-ului si te invit sa te alaturi grupului de Facebook „HRANATATE” !

Parerea ta conteaza pentru mine ! Imi poti lasa un comentariu la acest articol.

Daca doresti sa ne intalnim in cadrul unei consultatii de nutritie holistica sau vrei sa ma intrebi ceva personal, scrie-mi pe adresa de mail : contact@hranatate.ro sau da-mi un telefon (0720 042 477) !

Buna!

Sunt Delia, scriu, m-am specializat si sunt pasionata de sanatate si vindecare holistica!

Mai multe despre mine si cum am ajuns la aceasta pasiune, te invit sa citesti aici.

Add A Comment